Previous slide
Next slide
پاناتین پارس

 طراحی و مهندسی

فروش انواع هم سطح کننده هیدرولیک و دستی

بسیاری از محیط‌های صنعتی به‌ویژه انبارها و کارخانه‌های تولیدی، به‌طور روزانه پروسه‌ی بارگیری و تخلیه بار دارند. ازجمله معضلات آن‌ها در برای انجام این فرآیند، سطوح نابرابر خودروی حمل بار و سکوی انبار یا بارانداز است. مشکلی که به‌وسیله‌ی تجهیزاتی به نام هم سطح کننده یا داک لولر (Dock Leveler) به‌خوبی می‌تواند رفع شود. عدم توجه به مشکل سطوح نابرابر، می‌تونند سبب بروز حوادث، آسیب‌دیدگی نیروی انسانی یا بار، آسیب‌دیدگی خودرو، لیفتراک یا کف سکوی بارانداز، طولانی‌شدن روند بارگیری یا تخلیه‌ی بار و غیره شود.

انواع داک لولر ازنظر مکانیسم عملکرد، سرعت و میزان تحمل بار با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل باید هنگام خرید آن‌ها به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشید. خرید این تجهیزات از یک برند معتبر و شناخته‌شده می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های مربوط به کیفیت و خدمات پس از فروش آن‌ها را برطرف کند. شرکت پاناتین پارس ازجمله شرکت‌های تخصصی کشور در زمینه‌ی طراحی و تولید انواع هم سطح کننده در کشور ماست. در ادامه با محصولات این شرکت بیشتر آشنا می‌شویم.

_

هم سطح کننده چیست؟

هم سطح کننده یا داک لولر تجهیزات مکانیکی رمپ‌مانند و قابل‌تنظیم ازنظر طول و ارتفاع است که مانند یک پل یا رابط بین دو سطح که قرار است بار بین آن‌ها منتقل شود قرار می‌گیرد. مقطع کناری این تجهیزات در حالت باز، مثلثی و مقطع بالایی آن نیز مستطیلی است. هم سطح کننده ، درست بین سطح بارانداز و وسیله‌ی نقلیه قرار گرفته و انتقال بار، حرکت لیفتراک یا پالت را ساده و سریع می‌کند. تجهیزات انتقال نیروی داک لولر معمولا در زمین و در عمق نه‌چندان‌زیاد دفن می‌شوند. به دلیل شکل این سازه و کاربری‌اش به آن رمپ تخلیه، همسطح کننده بارانداز و رمپ محوطه نیز گفته می‌شود.

هم سطح کننده
هم سطح کننده
_

اجزاء تشکیل دهنده هم سطح کننده چیست؟

قسمت‌های مختلف یک رمپ تخلیه عبارتند از:

  • صفحه‌ی فوقانی یا پلتفرم که ممکن است آجدار یا بدون آج باشد.
  • ورق قلاب، لبه یا Lip که در امتداد صفحه‌ی فوقانی است و به سطح خودرو یا سکوی بارانداز متصل می‌شود.
  • اهرم امنیتی نگهدارنده که درست زیر صفحه‌ی فوقانی قرار گرفته و مانند یک بازو، حرکت صفحه را کنترل می‌کند.
  • لولاهای عقب و اتصالات آن‌ها
  • تیرها یا جک‌های پشتیبانی ورق فوقانی
  • فریم خارجی که در زمین دفن شده و به آن چاهک نیز گفته می‌شود.
  • صفحات جانبی که از خم‌شدن صفحه‌ی اصلی محافظت کرده و سروصدای کل سازه را کاهش می‌دهند.
  • انواع یراق‌آلات، قطعات، زنجیر، گوه، لایه‌های لاستیکی و غیره
  • تابلوی فرمان برق و تجهیزات الکتریکی

همچنین هم سطح کننده هیدرولیکی، دارای واحدی به همین نام است که وظیفه‌ی دریافت دستور حرکت و جمع یا باز کردن کل تجهیزات را با مکانیسم هیدرولیک به عهده دارد. شیب همسطح کننده نیز قطعا به سمت مقصد بار است. به همین دلیل اگر قصد تخلیه‌ی بار داشته باشید، لبه‌ی رمپ تخلیه به لبه‌ی خودرو متصل می‌شود و برعکس.

صفحه‌ی داک لولر نیز با ابعاد مختلفی ساخته شده که باید با انواع استاندارد همسطح کننده مطابقت داشته باشد. معمول‌ترین ابعاد برای این صفحه دو متر در سه متر است. حداقل ضخامت آن نیز باید ۶ میلی‌متر باشد.

_

مشخصات فنی همسطح کننده

مهم‌ترین ویژگی‌های عملکردی هم سطح کننده را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ظرفیت حمل بار؛ که معمولا از سه تن شروع می‌شود.
  • شیب صفحه؛
  • جنس صفحه؛ که می‌تواند از آهن یا فولاد گالوانیزه باشد.
  • ارتفاع؛ که به‌طورمعمول از صفر تا ۶۰ سانتی‌متر است.
هم سطح کننده چیست؟
هم سطح کننده چیست؟

انواع استاندارد همسطح کننده تعیین‌کننده‌ی جزئیات و مشخصات فنی این تجهیزات هستند. مهم‌ترین این استانداردها، EN1398‌ است که طبق آن، حداکثر شیب صفحه می‌تواند ۱۲٫۵ درصد باشد. همچنین مهم است که همه قطعات به‌خصوص صفحه‌ی هم سطح کننده در برابر خراش، ضربه، خوردگی، رطوبت و مواد شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

ارتفاع هم سطح کننده نیز ارتباط مستقیمی با شیب و طول صفحه آن دارد. درصورت‌نیاز به ارتفاع بالا به‌جای افزایش شیب با توجه به استانداردهای موجود، باید طول صفحه را افزایش دهید. افزایش طول صفحه نیز خود به معنی افزایش نیروی قطعات، افزایش ابعاد چاهک و لزوم نصب موتور قدرتمندتر است.

مزایای نصب هم سطح کننده چیست؟

درصورت نصب اصولی و استاندارد همسطح کننده “dock leveler” و کیفیت بالای این تجهیزات، می‌توان مزایای زیر را برای این محصول برشمرد:

  • انتقال سریع، آسان و کم‌انرژی بار
  • امکان انتقال بارهای بسیار سنگین به‌صورت یکجا
  • کاهش احتمال آسیب‌دیدگی بار
  • ایجاد امنیت برای نیروی انسانی
  • قابلیت شستشوی آسان

علاوه بر این مزایای کلی، انواع هم سطح کننده بارانداز پاناتین پارس از ویژگی‌ها و امکانات زیر نیز برخوردار هستند:

  • خط فرمان مجهز به PLC
  • امکان کنترل یک‌طرفه جک قدرت به‌وسیله‌ی کنترل موتور
  • امکان کنترل هر دو طرف جک تنظیم لبه
  • تابلوی برق مجهز به کنسول دستی
  • امکان کنترل بازگشت جک قدرت با شیر برقی
  • برخورداری از سنسور حرکت و کورس جک لبه
_

انواع هم سطح کننده

هم سطح کننده ها بر اساس شکل، نوع قرارگیری و مکانیسم انتقال نیروی‌شان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

_

همسطح کننده هیدرولیکی

بهترین و پرقدرترین شیوه‌ی انتقال نیرویی که می‌توان برای یک هم سطح کننده متصور شد، انتقال نیروی هیدرولیکی است. در این روش، نیروی موتور به مایعات در درون سیلندرها وارد شده و با پیروی از قوانین فیزیکی نیرو را به قطعات مکانیکی و درنهایت صفحه‌ی همسطح کننده بارانداز منتقل می‌کنند. همسطح کننده هیدرولیکی در برابر انواع صرفا مکانیکی یا الکترومکانیکی مطرح شده و شامل مزایای زیر است:

  • قابلیت نصب صفحات سنگین و بزرگ
  • افزایش توان تحمل بار
  • افزایش سرعت
  • استهلاک کمتر
  • کاهش اصطکاک بین قطعات و درنتیجه سروصدای کمتر
  • امکان کنترل آسان با فشار یک دکمه
همسطح کننده هیدرولیکی
همسطح کننده هیدرولیکی

علاوه بر این مزایا، همسطح کننده هیدرولیکی نسبت به دیگر مکانیسم‌ها امنیت بیشتری دارد. دلیل این موضوع نیز استفاده از فنرهای بسیار پرقدرت در این سیستم به‌منظور اطمینان از توان تحمل بالای صفحه و عدم سقوط آن است. درصورت استفاده از لیفتراک‌های سنگین، استفاده از چنین هم سطح کننده ای الزامی خواهد بود.

شرکت پاناتین پارس، انواع همسطح کننده هیدرولیکی را با ابعاد و توان تحمل بار متفاوت تولید می‌کند. مزیت محصولات این شرکت، برخورداری هر دو قسمت لبه و صفحه‌ی اصلی داک لولر از مکانیسم هیدرولیکی به‌صورت جداگانه است. قیمت هم سطح کننده هیدرولیکی از انواع دیگر بیشتر است. دو نوع مهم این محصول را در ادامه شرح می‌دهیم.

همسطح کننده لبه لولایی

بر اساس شکل لبه‌ی رمپ تخلیه نیز می‌توان این تجهیزات را دسته‌بندی کرد. بر این اساس، همسطح کننده لبه لولایی، یکی از مهم‌ترین انواع این تجهیزات است که عمدتا از مکانیسم هیدرولیکی استفاده می‌کند. لبه‌ی این هم سطح کننده به صفحه‌ی آن متصل شده و با اهرم‌کردن یک سری لولا، زاویه‌ی خود با سطح بالایی را تنظیم می‌کند.

هم سطح کننده تلسکوپی

همسطح کننده بارانداز می‌تواند به‌شکل تلسکوپی نیز باز شود. این تجهیزات نیز دارای مکانیسم هیدرولیکی هستند؛ اما لبه‌ی جداگانه‌ای ندارد. درواقع، صفحه‌ی پلتفرم آن به‌طور خودکار با استفاده از چشمی یا سنسور خود با لبه‌ای که قرار است به آن متصل شود، هم‌ارتفاع می‌شود.

_

پروژه های اجرا شده

برخی از پروژه های داک لولر انجام شده‌ی شرکت پاناتین پارس 

_

داک لولرهای دستی و الکترومکانیکی

در مقابل همسطح کننده هیدرولیکی ، مکانیسم تماما دستی یا الکترومکانیکی نیز برای انتقال نیرو بین قطعات و درنهایت حرکت صفحه‌ی فوقانی رمپ تخلیه به‌کار گرفته می‌شوند. مسلم است که این نوع از داک لولرها برای هم سطح کننده‌های نسبتا سبک مناسب هستند. درغیراین‌صورت، احتمال آسیب‌دیدگی رمپ، بار، لیفتراک، خودروی حمل بار و حتی نیروی انسانی وجود خواهد داشت.

همسطح کننده دستی به جای سیستم هیدرولیکی از چهار لینک با زنجیر آزادکننده، فنر و دیگر قطعات برای انتقال نیرو استفاده می‌کند. قیمت هم سطح کننده دستی از انواع هیدرولیکی ارزان‌تر است؛ اما به دلیل افزایش قطعات، معمولا هزینه‌های نگهداری بیشتری دارد. سرعت عملکرد این محصولات نیز نسبت به انواع هیدرولیکی کمی کاهش می‌یابد.

در‌صورت مجهزشدن یک داک لولر دستی به مکانیسم برقی برای انتقال دستور حرکت، به آن الکترومکانیکی گفته می‌شود. این تجهیزات برای انتقال بارهای نه‌چندان‌سنگین و همچنین محیط‌های صنعتی با زون انفجاری، ایده‌آل هستند.

_

مینی داک لولر

اگر به‌طورمعمول اختلاف ارتفاع خودروها و کامیون‌های بارگیری با لبه‌ی بارانداز شما کم است، نصب هم سطح کننده کوچک یا مینی داک لولر نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. این تجهیزات ارتفاع و طول کمی دارند؛ اما ظرفیت انتقال بار آن‌ها می‌تواند همچنان بالا باشد. آن‌ها معمولا متحرک بوده و در فضای شما نیز به‌خوبی صرفه‌جویی می‌کنند. مکانیسم عملکردی مینی این محصول می‌تواند الکترومکانیکی، دستی یا هیدرولیکی باشد. قیمت ارزان‌تر و سرعت بالای این هم سطح کننده از دلایل محبوبیت همسطح کننده کوچک هستند.

استاندارد هم سطح کننده
استاندارد هم سطح کننده
_

همسطح کننده بارانداز ایستاده

یکی از انواع هم سطح کننده که ظاهر و نصب کاملا متفاوتی با دیگر انواع دارد، همسطح کننده بارانداز ایستاده است که از آن با عنوان پل بارگیری نیز یاد می‌شود. این محصول، فاقد چاهک بوده و بنابراین نیازی به دفن آن در زمین نیست. در عوض آن‌ها بر روی لبه‌ی بارانداز نصب می‌شوند و تا زمان نزدیک‌شدن کامیون به حالت ایستا یا عمودی قرار می‌گیرند. مکانیسمی که امکان برخورد هم سطح کننده و کامیون را کاهش می‌دهد. به دلیل نوع نصب این محصول، لبه‌ی آن تنها به شکل لولایی ساخته می‌شود.

سیستم انتقال قدرت همسطح کننده بارانداز ایستاده می‌تواند دستی، الکترومکانیکی یا هیدرولیکی باشد. این تجهیزات برای انتقال بارهای نه‌چندان‌سنگین مناسب بوده و برای مکان‌هایی که امکان حفاری ندارند، ایده‌آل محسوب می‌شوند. دیگر محل نصب این رمپ تخلیه در باراندازهای مجهز به درب اتوماتیک است. با نصب این تجهیزات، روبه‌روی درب، می‌توان از برخورد لیفتراک با درب جلوگیری کرد. برخورد لیفتراک یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی انواع درب اتوماتیک صنعتی محسوب می‌شود.

_

خرید هم سطح کننده

شرکت پاناتین پارس از تولیدکننده‌های برتر و شناخته‌شده‌ی سیستم‌های حفاظتی و امنیتی نزد صنایع مختلف در کشور ماست. این شرکت، تمامی نیازهای صنایع مختلف در زمینه‌ی درب‌های اتوماتیک، راهبند و داک لولر را با تولیدات متنوعش پوشش می‌دهد. پاناتین پارس، تامین قطعه‌ی محصولات خود را از شرکت‌های معتبر اروپایی انجام داده و در خط تولیدش از ماشین‌آلات مدرن استفاده می‌کند. تولید انواع هم سطح کننده در این شرکت با توجه به استانداردهای روز این صنعت و بهره‌گیری از دانش و تجربه‌ی نیروی انسانی متخصص انجام می‌گیرد. از مزایای خرید همسطح کننده بارانداز از پاناتین پارس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع بالای محصولات
  • امکان سفارش هم سطح کننده در رنگ‌های مختلف
  • خدمات پس از فروش گسترده
  • سرعت بالا در ثبت سفارش، طراحی، تولید، ارسال و نصب
  • ضمانت کیفیت و اصالت قطعات
  • طراحی تخصصی با توجه به نیازها و محدودیت‌های شما
  • ارائه‌ی مشخصات فنی همسطح کننده به مصرف‌کننده و راهنمای کامل استفاده و نگهداری از آن
  • کاهش قیمت هم سطح کننده با توجه به تامین مستقیم قطعات و خط تولید مدرنیزه
  • ارائه‌ی مشاوره هنگام خرید
  • تعمیر هم سطح کننده

برای دریافت مشاوره‌ی خرید انواع هم سطح کننده پاناتین پارس، کافی است فرم اینترنتی درخواست مشاوره را برای ما ارسال کنید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت. برای این منظور امکان تماس تلفنی، مراجعه‌ی حضوری، ارسال ایمیل یا پیام در اپلیکیشن‌های واتس‌اپ و تلگرام نیز وجود دارد.

قیمت همسطح کننده
قیمت همسطح کننده

آیا سوالی دارید؟

لطفا سوالات زیر را بخوانید و اگر پاسخ شما را پیدا نکردید، لطفا  سؤال خود را برای ما ارسال کنید، تیم ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهد داد.

بله. شرکت پاناتین پارس این امکان را فراهم کرده تا کنترل همسطح کننده آسان‌تر شود.

قیمت هم سطح کننده به متریال، مکانیسم و وزن قابل تحمل آن بستگی دارد؛ اما به‌طور‌کلی همسطح کننده مینی دستی، نسبت به دیگر انواع این محصول ارزان‌تر است.

بله. داک لولرهای مینی دستی و ایستاده، بدون تخریب نصب می‌شوند.

برای درخواست مشاوره با ما در ارتباط باشید.

0/5 (0 نظر)