پاناتین پارس

 طراحی و مهندسی

پاناتین پارس مرکز تخصصی تولید داک لولر دستی 

داک لولر یا همسطح کننده ، یکی از تجهیزات مهم صنعتی است که عمدتا آن را در محل‌های تخلیه بار یا بارگیری می‌بینیم. هدف اصلی این تجهیزات، هم‌ارتفاع و هم‌سطح‌سازی دو سطح بارگیری و تخلیه بار است. در میان انواع مختلف این تجهیزات، داک لولر دستی ، یکی پرکاربردترین‌ها محسوب می‌شود. این محصول در مقابل داک لولرهای الکتروهیدرولیکی، الکترومکانیکی و پنوماتیکی مطرح شده و مزایا و محدودیت‌های خاص خودش را دارد.

شرکت پاناتین پارس یکی از تخصصی‌ترین مراکز تولید انواع داک لولر ازجمله داک لولر دستی در ایران است. این شرکت در خط تولید خود از قطعات باکیفیت تولیدشده توسط برندهای اروپایی استفاده کرده و سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای روز را در بخش کنترل کیفیتش به‌کار می‌گیرد. این شرکت طراحی اختصاصی و سفارشی متناسب با نیازهای مصرف‌کننده را در دستور کار خود دارد.

_

هم سطح کننده دستی چیست؟

به‌طورکلی دو روش برای ارسال دستور حرکت به انواع داک لولر وجود دارد. روش اول، الکتریکی و روش دوم دستی است. در روش الکتریکی لازم است که کل تجهیزات به موتور، جعبه‌ی فرمان، مدار، انواع کلید، سنسور و غیره مجهز شود. مکانیسم نیروی محرکه نیز می‌تواند مکانیکی، هیدرولیکی یا پنوماتیکی (بادی) باشد. اما برای استفاده از داک لولر دستی لازم است که دستور حرکت به‌صورت دستی و توسط نیروی انسانی به سیستم نیروی محرکه ارسال شود.

در یک هم سطح کننده دستی ، اهرم‌هایی برای اعمال نیرو بر بخش‌های حرکتی سازه تعبیه می‌شوند. سیستم محرکه‌ی چنین هم سطح کننده‌ای می‌تواند هیدرولیکی و یا تماما مکانیکی باشد.

_

مزایای داک لولر دستی

 

هریک از انواع داک لولر مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. در این بخش مزایای هم سطح کننده دستی را بررسی می‌کنیم.

سادگی مکانیسم و کاهش هزینه نگهداری

_

تجهیزات صنعتی هرچه ساده‌تر طراحی شوند، کاربری آسان‌تری خواهند داشت. داک لولر دستی را نیز می‌توان دارای چنین مزیتی دانست. این تجهیزات با حذف قطعات برقی و الکترونیکی، احتمال خرابی آن‌ها را نیز حذف کرده و ازاین‌نظر هزینه‌های نگهداری کمتری نیز دارد. همچنین، کار کردن با آن ساده‌تر و آسان‌تر خواهد بود. احتمال بروز اتفاقاتی مانند آتش‌سوزی و اتصالی نیز با نصب هم سطح کننده دستی ازبین‌رفته و حتی در شرایط قطعی برق نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

قیمت مقرون به صرفه

_

قیمت تجهیزات صنعتی در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی یافته است. خرید داک لولر دستی یکی از راه‌کارهای کاهش هزینه‌ها در این بخش است. این محصول به دلیل مکانیسم ساده‌تر، حذف بخش‌های الکتریکی و الکترونیکی و اندازه و وزن کمتر، قیمت نسبتا ارزان‌تری در مقایسه با سایر انواع داک لولر دارد.

علاوه بر این، بسیاری از مکان‌های صنعتی، نیازی به داک لولرهای با تحمل وزن بسیار بالا ندارند. هم سطح کننده دستی برای چنین مکان‌هایی می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. حتی اگر فضای کافی داشته باشید، نصب داک لولر دستی می‌تواند در فضای شما صرفه‌جویی کند. قیمت مینی داک لولر دستی از همه‌ی انواع دیگر این محصول ارزان‌تر است.

مناسب برای سطوح با اختلاف ارتفاع کم

_

اگر اختلاف ارتفاع سطوح بارگیری و تخلیه بار، کم باشد استفاده از داک لولر دستی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها مطرح می‌شود. این محصول اساسا ارتفاع محدودی دارد. محدودیتی که درواقع، یکی از مزایای آن محسوب شده و کاربرد آن را تعیین می‌کند. به‌ویژه برای اختلاف ارتفاع‌های زیر ۲۰ سانتی‌متر خرید داک لولر دستی توصیه می‌شود. این محصول می‌تواند نیاز شما را بدون نیاز به صرف هزینه‌ی بیشتر رفع کند.

مناسب برای مکان های با محدودیت فضا

_

به‌طورکلی اندازه‌ی داک لولر دستی به دلیل نیاز آن به نیروی دست انسان، نسبت به داک لولرهای اتوماتیک کوچکتر است. به همین دلیل آن‌ها برای مکان‌های صنعتی کوچک یا دارای محدودیت فضا مناسب هستند. به داک لولرهای دستی کوچک، مینی داک لولر دستی نیز گفته می‌شود.

قدرت و تحمل وزن مناسب

_

شاید تصور شود که ظرفیت تحمل وزن یک داک لولر دستی در برابر دیگر انواع این محصول، تفاوت فاحشی داشته باشد. این موضوع برای مینی داک لولر دستی صدق می‌کند اما شرکت پاناتین پارس، انواع هیدرولیکی و قدرتمندتر این محصول را نیز تولید می‌کند که می‌توانند پاسخگوی صنایعی با بارهای نسبتا سنگین نیز باشند.

سهولت در نصب و راه اندازی

_

نصب داک لولر به‌ویژه انواع بزرگ الکترومکانیکی، هیدرولیکی و پنوماتیکی فرآیندی دشوار و هزینه‌بر است. اصلی‌ترین دلیل این موضوع، لزوم تخریب کف بارانداز و دفن چاهک داک لولر در عمق زمین است. داک لولر دستی اما این دشواری‌ها را تاحد‌زیادی کاهش داده است. به‌ویژه مینی داک لولر دستی یا به‌صورت روکار نصب شده یا نیاز به عمق کمی برای دفن‌شدن دارد. سادگی پروسه‌ی نصب، هزینه‌های شما در این زمینه را نیز کاهش می‌دهد.

محدودیت های داک لولر دستی

خرید هریک از انواع داک لولر باید با توجه به نیازها و محدودیت‌های شما انجام شود. در این راستا توجه به برخی محدودیت‌های داک لولر دستی ضروری است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

درست است که با به‌کارگیری مکانیسم هیدرولیکی می‌توان ظرفیت حمل بار داک لولر دستی را افزایش داد؛ اما به‌طورکلی، این محصول، قدرت کمتری نسبت به داک لولرهای اتوماتیک دارد. دلیل این موضوع نیز ساده است. برای حرکت هم سطح کننده دستی به نیروی انسانی نیاز است. نیرویی که نسبت به نیروی الکتریکی و مکانیسم اتوماتیک، محدود بوده و ضرورت کاهش وزن صفحه‌ی داک لولر و قطعات آن را ایجاب می‌کند. بنابراین ظرفیت حمل بار این محصول، سقف کمتری نسبت به انواع اتوماتیک دارد.

مشاوران شرکت پاناتین پارس، هنگام خرید و ثبت سفارش، شما را در این خصوص راهنمایی کرده و بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها را پیشنهاد می‌دهند.

برای بسیاری از مکان‌های صنعتی، سرعت عملکرد داک لولر مهم است. به‌خصوص اگر خودروها به‌طورمرتب و پشت‌سرهم در حال بارگیری یا تخلیه بار باشند، مسئله سرعت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مکانیسم دستی-مکانیکی داک لولر دستی ، سرعت عملکرد آن را کاهش می‌دهد. بسیاری از داک لولرهای اتوماتیک به سنسورهایی در لبه‌ی خود مجهز هستند که به‌طورخودکار، لبه‌ی بارگیری یا بارانداز را تشخیص داده و پس از هم‌ارتفاع‌شدن با آن، گیره‌های هم سطح کننده را محکم می‌کنند.

همانطور که مشخص است با خرید داک لولر دستی باید یک نفر از نیروهای انسانی خود را مسئول این تجهیزات کنید. حتی اگر مجبور به استخدام نیروی جدید نشوید، این فعالیت در طول روز می‌تواند زمانی هرچند اندک از نیروی انسانی شما بگیرد و درنتیجه، بهره‌وری او در بخش‌های دیگر را کاهش دهد.

_

انواع داک لولر دستی

داک لولر دستی بر اساس مکانیسم نیروی محرکه خود به انواع دیگری تقسیم می‌شود که در این بخش آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مینی داک لولر دستی

یکی از پرکاربردترین انواع داک لولر دستی “MINI MANUAL DOCK LEVELLER” ، نوع کوچک یا مینی آن است. این محصول معمولا دارای مکانیسم تماما مکانیکی است؛ چراکه اساسا وزن چندانی نداشته برای انتقال بارهای سبک از آن استفاده می‌شود. بااین‌حال، قدرت مینی داک لولر دستی ، همچنان به‌اندازه‌ای است که لیفتراک‌های کوچک و سبک می‌توانند از روی آن عبور کنند.

مینی داک لولر دستی
مینی داک لولر دستی
_

داک لولر دستی هیدرولیک

درصورتی‌که نیاز به داک لولر دستی بزرگ با قدرت بیشتر نسبت به مینی داک لولر، باید مکانیسم نیروی محرکه‌ی این محصول هیدرولیکی باشد. در مکانیسم هیدرولیکی، تعداد قطعات کاهش یافته و جای آن‌ها را سیلندرها و بازوهایی می‌گیرند که درون آن‌ها از روغن پر شده است. مخزن و پمپ روغن نیز بخش‌های دیگر این هم سطح کننده هستند. مکانیسم هیدرولیکی از قوانین فیزیکی حاکم بر انتقال نیرو از طریق مایعات، مانند قانون پاسکال استفاده می‌کند. روغن موجود در این سیستم، نیرو را با دقت و اتلاف نیروی کمتری منتقل کرده و نیروی مکانیکی و دستی بیرونی را تقویت می‌کند. از دیگر مزایای این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سرعت داک لولر
  • کاهش قطعات مکانیکی و اصطکاک بین آن‌ها و درنتیجه به تعویق انداختن نیاز آن‌ها به تعمیرات و گارانتی و خدمات داک لولر دستی
  • کاهش سروصدای کل سازه
  • افزایش تحمل وزن
  • عملکرد نرم و روان
_

خرید و قیمت داک لولر دستی

هنگام خرید داک لولر دستی پیش از هرچیز باید مشاوره مناسبی دریافت کنید. خدماتی که پاناتین پارس به‌طور رایگان و آسان به شما ارائه می‌دهد. طی مشاوره با کارشناسان این شرکت، موارد زیر مشخص خواهند شد:

  • نوع داک لولر موردنیاز شما با توجه به مواردی مانند وزن متوسط بارها، اختلاف ارتفاع بین سطوح، تعداد دفعات استفاده در طول روز و غیره
  • بهترین داک لولر با توجه به بودجه‌ی شما
  • پیش‌نیازهای نصب

شرکت طراحی و تولید تجهیزات ایمنی صنعتی پاناتین پارس، انواع داک لولر، ازجمله داک لولر دستی را با استفاده از قطعات باکیفیت خارجی، خط تولید مدرنیزه و نیروی انسانی متخصص ارائه می‌کند. ثبت سفارش آسان، گستردگی گارانتی و خدمات داک لولر دستی (تعمیر داک لولر) و تولید و نصب سریع ازجمله مزایای خرید از این شرکت هستند. به‌منظور ثبت سفارش هم سطح کننده‌ی موردنظر خود، علاوه بر تماس تلفنی می‌توانید از طریق ارسال ایمیل، فرم درخواست مشاوره اینترنتی یا ارسال پیام در اپلیکیشن‌های واتس‌اپ و تلگرام نیز اقدام کنید.

آیا سوالی دارید؟

لطفا سوالات زیر را بخوانید و اگر پاسخ شما را پیدا نکردید، لطفا  سؤال خود را برای ما ارسال کنید، تیم ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهد داد.

در صورتی‌که اختلاف ارتفاع سطوح بارگیری و تخلیه بار زیاد نبوده، با محدودیت فضا مواجه هستید یا متوسط وزن بار عبوری از داک لولر چندان نیست؛ این محصول برای شما مناسب است.

بله. شرکت پاناتین پارس این محصول را با نیروی محرکه‌ی هیدرولیکی نیز تولید می‌کند.

عبور بار بیش از ظرفیت، ضربات سنگین، عدم مقاومت جنس داک لولر در برابر رطوبت و مواد شیمیایی خورنده، از مهم‌ترین دلایل خرابی این تجهیزات هستند.

برای درخواست مشاوره با ما در ارتباط باشید.

0/5 (0 نظر)