نحوه تعویض باتری ریموت درب پارکینگ و کرکره برقی

آموزش تعویض باتری ریموت درب پارکینگ

فهرست مطالب

اگر درب پارکینگ شما با استفاده از ریموت باز و بسته می‌شود و برای آن از یک کرکره برقی استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوید که عملا کار با آن را دچار اختلال کند، در این میان می‌توانیم به اتمام باتری ریموت کنترل اشاره کنیم. در این مطلب قصد داریم تا به نحوه تعویض باتری ریموت درب بپردازیم و در مورد نکاتی که در حین تعویض باید به آنها توجه کنید، صحبت کنیم.

 

 

استفاده از کرکره برقی و درب کنترلی پارکینگ

کرکره‌های برقی معمولا برای درب پارکینگ‌ها استفاده می‌شوند و با استفاده از آن بدون نیاز به انجام کار خاصی و تنها با فشردن یک دکمه می‌توانید درب پارکینگ خود را باز یا بسته کنید. در واقع درون کرکره برقی و درب پارکینگ رسیوری کار گذاشته شده که پس از فشردن دکمه‌ی باز و بسته کردن درب روی ریموت، این دستور را دریافت و انجام می‌دهد. ممکن است دلایل مختلفی برای عدم فعالیت این درب‌ها و ریموت کنترل وجود داشته باشد که یکی از آنها، اتمام باتری ریموت است.

وظیفه اصلی ریموت درب کرکره برقی

 

تعویض باتری ریموت کرکره برقی
تعویض باتری ریموت کرکره برقی

 

ریموت کنترل درب پارکینگ و کرکره برقی دقیقا شبیه به دزدگیر ماشین‌های شخصی شماست. انواع مختلفی از این محصول در بازار موجود است که هر کدام قابلیت‌ها و آپشن‌هایی مخصوص به خود دارند. نقش اصلی این ریموت‌ها ارسال دستور از طریق فرکانس (امواج ماکروویو) است که باعث می‌شود، سنسور قرار گرفته روی درب فعال شده و در نهایت موتور یا جک برقی باعث باز و بسته شدن درب خواهد شد. به همین دلیل است که هر ریموت کنترلی باید برای دربی مخصوص ست شود و در غیر اینصورت عملا کارایی نخواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید!
آموزش ست کردن ریموت درب پارکینگ

 

انواع ریموت کنترل درب پارکینگ

قبل از شروع آموزش تعویض باتری، باید به این نکته هم توجه کنید که در برخی از مدل‌های ریموت درب برقی پارکینگ و کرکره برقی ممکن است نحوه تعویض باتری ریموت درب پارکینگ با آنچه که عنوان شده، کاملا متفاوت بوده و این روش برایشان مناسب نباشد. بنابراین بهتر است ابتدا نوع ریموت کنترل و راهنمای استفاده از آن را چک کنید. در اینجا می‌خواهیم به سه مدل از ریموت کنترل‌های موجود در بازار اشاره کنیم که هر کدام قیمت و عملکردی متفاوت دارند:

  • ریمورت درب پارکینگ بلوتوثی
  • ریموت‌های دیپ سوئیچ کرکره باز کن
  • ریموت درب پارکینگ کد لرنینگ

آموزش تعویض باتری ریموت درب پارکینگ

 

تعویض باتری ریموت پارکینگ
تعویض باتری ریموت پارکینگ

 

اکنون با ریموت کنترل درب پارکینگ و وظیفه اصلی آن آشنا شدید، اما در صورتی که این ریموت کار نکند و مشکل اصلی آن اتمام باتری‌ داخلی‌اش باشد، چگونه باید آن را تعویض کنیم؟ مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا تعویض باتری ریموت کرکره برقی “Replace Battery in Automatic Gate Door را انجام دهید:

  1. از یک پیچ گوشتی استفاده کرده و پیچ هایی که روی ریموت قرار گرفته‌اند را باز کنید.
  2. باتری قدیمی را خارج کنید.
  3. باتری جدید را در جای مخصوص خود و دقیقا همان وضعیتی که باتری قبلی قرار داشت، قرار دهید.
  4. اکنون درب ریموت را در محل مخصوص خود بگذارید.
  5. پیچ‌ها را با استفاده از پیچ‌گوشتی ببندید ولی این اتصال نباید خیلی محکم باشد تا باعث هرز شدن ورود پیچ‌ها شود.

 

بیشتر بخوانید!
عیب یابی برد درب اتوماتیک

 

دیگر مشکلات ریموت کنترل که از عملکرد آن جلوگیری می‌کند…

تعویض باتری ریموت درب پارکینگ
تعویض باتری ریموت درب پارکینگ

 

درست است که مشکل اصلی تمام ریموت‌ کنترل‌ها در زمان غیرفعال شدن، باتری‌شان است، اما ممکن است حتی پس از تعویض باتری ریموت پارکینگ ، هنوز هم نتوانید از آن استفاده کنید. در این شرایط ممکن است درب اتوماتیک یا کرکره برقی شما دچار مشکلات دیگری شده باشد که با انجام فعالیت‌های زیر می‌توانید آنها را پیدا کنید:

  1. کنترل چشمی در پارکینگ: اولین کاری که باید انجام دهید، چک کردن چشمی در پارکینگتان است. ممکن است چشمی در کثیف شده باشد و تنها با استفاده از یک دستمال مرطوب یا کمی الکل، بتوانید مشکل کار نکردنش را برطرف کنید.
  2. بررسی قطعات داخلی برد و ریموت کنترل درب پارکینگ: ممکن است قطعاتی که در داخل ریموت کنترل است، دچار آسیب شده باشد. در این صورت باید قطعات داخلی آن را چک کنید تا در صورت هرگونه آسیبی بتوانید آن را تعمیر کنید. ممکن است در اثر ضربه دکمه‌های ریموت شما دچار آسیب شده باشد.
  3. مراجعه به تعمیرکار: ممکن است آسیبی که به ریموت شما وارد شده، توسط خودتان قابل حل نباشد. در این صورت باید حتما به یک متخصص مراجعه کنید و از او بخواهید که ریموت شما را بررسی کند. این فرد حتما ابزاری دارد که برای انجام کارهای تخصصی مربوط به ریموت کنترل‌ها از آن استفاده می‌کند.

خدمات باتری ریموت کنترل پاناتین پارس

نحوه تعویض باتری ریموت درب پارکینگ
نحوه تعویض باتری ریموت درب پارکینگ

گاهی مشکلاتی که در ریموت کنترل ایجاد شده، تنها با تعویض یک باتری حل نمی‌شود و نیاز دارید تا یک فرد متخصص آن را تست کرده و مشکلاتش را بررسی کند. شرکت پاناتین پارس یکی از تولیدکنندگان انواع درب‌های اتوماتیک پارکینگی و صنعتی است که کار تعمیر درب اتوماتیک را هم انجام می‌دهد. با ورود به سایت این شرکت می‌توانید کلیه خدماتشان را ببینید و در صورت نیاز درخواست خود را متناسب با آنچه که نیاز دارید، ثبت کنید. پس از آن کارشناسان مربوطه با شما تماس گرفته و بقیه مراحل را انجام می‌دهند. مزیتی که استفاده از خدمات پاناتین پارس دارد، ضمانت، سرعت بالا در ارائه خدمات و قیمت مناسبی است که برای فعالیت‌های خود در نظر گرفته است.

0/5 (0 نظر)

آدرس:

تهران، خیابان استاد نجات الهی جنوبی، کوچه ایلورچی، پلاک 1، واحد 6
 
تلفن: 02188804646

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *