نحوه و آموزش ريست كردن درب پارکینگ

نحوه ریست كردن ريموت با درب

فهرست مطالب

آیا با ريست كردن درب پارکینگ آشنا هستید؟ تمام درب اتوماتیک دارای یک سیستم کنترل از راه دور هستند که با استفاده از آنها باز و بسته می‌شوند. این سیستم از قبل توسط کارشناسان و افراد با تجربه برای انجام عملکردی خاص برنامه‌ریزی می‌شوند و در هر صورت ممکن است این عملکرد به دلایل مختلفی دچار اختلال شده و نیاز به تنظیماتی دوباره برای آن داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم به آموزش ریست کردن تنظیمات درب اتوماتیک , ریست كردن ريموت درب پاركينگ و نکاتی که در مورد آن وجود دارد اشاره کنیم.

دلایل ریست کردن درب ریموت دار

معمولا نحوه ریست کردن درب اتوماتیکHow to Program Your atomatic Door” به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

1.      گم شدن ریموت

یکی از دلایلی که نیاز به ریست کردن درب اتوماتیک دارید، گم شدن ریموت است. در این شرایط باید کلیه تنظیماتی که قبلا روی ریموت و متناسب با درب پارکینگ انجام داده‌اید، را به حالت اولیه برگردانید. این ریست شدن به دلیل امنیت ساختمان و عدم امکان استفاده از ریموت گم شده است.

2.      برنامه ریزی مجدد

گاهی ممکن است بخواهید برنامه‌ ریزی دوباره‌ای را برای ریموت خود داشته باشید و در این صورت نیاز دارید تا آن را ریست کنید. این شرایط نیز در مواقعی اتفاق می‌افتد که نیاز به تعمیر یا عیب یابی درب پارکینگ دارید و اصولا توسط تعمیرکاران انجام می‌شود. به عنوان مثال زمانی که درب پارکینگ باز و بسته نمی‌شود یا زمان باز و بسته شدن با مشکل روبه‌رو می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید!
نحوه خام کردن ریموت کنترل درب برقی

 

3.      استفاده ریموت کنترل قبلی برای درب جدید

شما می‌توانید از هر ریموت کنترل جدیدی برای درب پارکینگ خود استفاده کنید. اما باید تنظیمات درب قبلی را به طور کامل از روی آن پاک کرده و در نهایت تنظیمات جدیدی را جایگزین کنید.

4.      اضافه کردن یک ریموت کنترل جدید

اگر در ساختمانی زندگی کنید که افراد زیادی در آن زندگی می‌کنند، باید تعداد بیشتری ریموت کنترل داشته باشید. معمولا برای هر پکیج درب پارکینگ دو عدد ریموت ارائه می‌شود و تعداد بیشتر آن را باید خودتان تهیه کنید. در این مواقع نیز باید پس از خرید ریموت جدید آن را ریست کنید.

5.      تنظیمات اشتباه درب پارکینگ

فرض می‌کنیم کددهی درب پارکینگ شما به اشتباه انجام شده و این پروسه کددهی باید دوباره انجام شود. در این صورت نیاز دارید تا کدها و تنظیمات قبلی را پاک کرده و در نهایت کدهای جدید را وارد ریموت کنترل کنید.

 

ريست كردن درب پارکینگ
ريست كردن درب پارکینگ

 

نحوه ریست کردن ریموت درب پارکینگ

اما سوال اینجاست که چطور می‌توانیم یک درب اتوماتیک را ریست کنیم؟ به طور کلی ریست کردن به معنی از بین بردن تمام کدها، اطلاعات و برنامه‌های از پیش تعیین شده است. این فرایند باید با توجه به مدل و ساختار درب و پنل آن انجام شود، اما در بسیاری از این درها، عملیات ریست کردن فرایندی تقریبا مشابه دارد که در اینجا به آن اشاره کرده‌ایم:

  1. دو دکمه A و B یا 1 و 2 را که با علامت‌های مشخص تعیین شده‌اند را به صورت همزمان فشار دهید.
  2. این دو دکمه را برای مدت زمان 3 ثانیه نگه دارید تا چراغ LED چشمک زن روی آن را روشن شود.
  3. اکنون ریموت و درب ریست شده است.

اگر با مراحل بالا از آموزش ریست کردن تنظیمات درب اتوماتیک، کدهای روی آن پاک نشد، باید چند مرحله زیر را هم انجام دهید:

  1. کلید قفل را رها کرده و کلید باز را همچنان نگه دارید.
  2. کلید قفل را برای 3 تا 4 مرتبه پشت سر هم و با سرعت بالا فشار دهید.
  3. اکنون چراغ LED چشمک زده و فرایند ریست شدن تکمیل خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید!
تغییر کد ریموت درب پارکینگ و تغییر کد ریموت درب کرکره ای

 

انواع درب اتومات پارکینگ

در مواقعی ممکن است، روش ریست کردن تنظیمات کارخانه برد جک یا ریموت آن نسبت به نوع در متفاوت باشد. در این صورت احتمالا روش ريست كردن درب پارکینگ را در هنگام نصب آن به شما آموزش می‌دهند. موارد زیر جزو انواع درب‌های اتوماتیکی هستند که در بازار موجود بوده و بهتر است با آنها آشنا شوید:

درب های اتوماتیک کرکره برقی

نوع دیگری از انواع درب‌های اتومات است که اصولا برای مغازه‌ها کاربرد دارد. البته گاهی آنها را در ورودی پارکینگ یا حیاط هم می‌توانید ببینید. این درها دارای انواع مختلفی هستند که در نوع تیغه و موتور متفاوت بوده و به صورت آلومینیوم، گالوانیزه فوم دار، پلی کربنات (شفاف و امنیتی)، رول گیتر فولادی (کاملاً امنیتی)، گالوانیزه پانچ، آلومینیوم پانچ در بازار موجودند.

درب های اتوماتیک کشویی (جک ریلی)

نوعی از انواع درهای اتوماتیک هستند که ظاهری زیبا داشته و در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و … می‌توانید آنها را ببینید. از جمله ویژگی‌های این درب می‌توانیم به وجود درزگیرهای مویی یا لاستیکی بین فریم‌های آن اشاره کنیم که تا حد زیادی از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند.

درب های اتوماتیک زیر سقفی (سکشنال)

نوع دیگری از انواع درب‌های اتوماتیک است که در برابر نوسانات دما و رطوبت مقاوم بوده و از چندین پنل متصل به هم توسط لولاهای فولادی تشکیل شده است. این در‌ها را معمولا می‌توانید در پارکینگ‌هایی ببینید که تردد بالایی دارند یا مکان‌هایی که از نظر ارتفاع و فضای پارکینگ دارای محدودیت هستند.

 

طريقه ریست كردن ريموت درب پاركينگ
طريقه ریست كردن ريموت درب پاركينگ

 

ريست كردن درب پارکینگ توسط افراد باتجربه

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران با آن روبه‌رو هستند، عدم توانایی در استفاده از درب اتومات است. در این مواقع ممکن است با انجام یک مرحله اشتباه کلیه تنظیمات مربوط به درب اتومات از بین رفته و با اختلال روبه‌رو شود. در نتیجه اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید و مدل درب شما به گونه‌ای است که با مراحل عنوان شده، سازگار نبود بهتر است آن را به دست فردی بسپارید که از تخصص کافی در این زمینه برخوردار است.

 

بیشتر بخوانید!
تغییر کد ریموت درب پارکینگ و تغییر کد ریموت درب کرکره ای

 

خرید درب اتوماتیک از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات

اکنون که با نحوه ریست کردن درب اتوماتیک آشنا شدید، می‌توانید به راحتی و در شرایط مورد نیاز تنظیمات دلخواه خود را روی آن پیاده کنید. انواع مختلفی از درهای اتوماتیک در بازار موجود است که به چند نمونه آن در این مطلب اشاره کردیم، اما آنچه که مهم است، پیدا کردن یک شرکت تولید کننده و ارائه دهنده خدمات مربوط به درهای اتوماتیک است. با یک جستجوی ساده تعداد زیادی از تولید کننده‌ها را خواهید دید که محصولاتشان با تنوع بالا و عملکرد خوبی به فروش می‌رسد و البته از قیمت‌های مختلفی نیز برخوردار است. پاناتین پارس از جمله معروف‌ترین این شرکت‌هاست که با تنوع بالا محصولات در کنار قیمت منصفانه توانسته مشتریان زیادی را جذب کند.

3/5 (2 نظر)

آدرس:

تهران، خیابان استاد نجات الهی جنوبی، کوچه ایلورچی، پلاک 1، واحد 6
 
تلفن: 02188804646

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *