علت کار نکردن ریموت کرکره برقی

علت کار نکردن ریموت درب کرکره ای چیست

فهرست مطالب

کرکره برقی مصارف مختلفی داشته و بیشترین کاربرد آنها مربوط به درب پارکینگ، مناطق امنیتی و … است. کرکره برقی دارای یک سنسور است و یک برد درون آن قرار گرفته که با ریموت کنترل مخصوصش ست می‌شود. اصلی‌ترین قطعه در هر کرکره برقی مربوط به ریموت کنترل آن است که باعث می‌شود فرمان‌های مورد نیاز شما برای باز و بسته کردن درب را انجام دهد. اما در مواقعی ممکن است ریموت کرکره برقی دچار آسیب‌هایی شود که عملکردش را متوقف کند. اما به نظر شما علت کار نکردن ریموت درب کرکره ای چیست ؟ ما در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این عوامل پرداخته و راه‌حل‌هایی را برای حل کردن مشکلات عنوان شده به شما ارائه دهیم.

ریموت کرکره برقی چیست؟

ریموت کنترل یک ابزار اصلی برای کنترل وضعیت کرکره برقی است. در این قطعه، سیگنال‌های الکترونیکی خاصی قرار گرفته باعث عملکرد آن می‌شود. این ریموت‌ها، برای نوع خاصی از کرکره‌ها مناسب هستند و با کددهی، باعث باز و بسته شدن درب‌های مخصوص خواهند شد. عمر ریموت کنترل‌ها می‌تواند بسیار زیاد باشد، البته به شرطی که به درستی از آن‌ها مراقبت شود.

 

علت کار نکردن ریموت کرکره برقی
علت کار نکردن ریموت کرکره برقی

 

دلایل عمل نکردن ریموت کرکره برقی

دلایل عمل نکردن ریموت کرکره برقی بسته به مدل و نوع آن می‌تواند متفاوت باشد. ما اصلی‌ترین دلایل را در اینجا به شما عنوان کرده‌ایم:

آسیب فیزیکی در ریموت کنترل

اولین دلیل خراب شدن ریموت کنترل کرکره برقی، آسیب فیزیکی به آن است. در صورتی که این ریموت، تحت فشار قرار گرفته یا از بلندی افتاده باشد، احتمالا به قطعات داخلی آن آسیب‌هایی وارد خواهد شد که بازدهی‌اش را کاهش می‌دهد. گاهی نیز ممکن است تعمیرکاری که وظیفه درست کردن ریموت را به عهده دارد، نتواند به خوبی اتصالات آن را انجام دهد و در این صورت نتواند عملکرد خود را به خوبی انجام دهد.

آسیب مربوط به باتری ریموت

برخی از ریموت کنترل‌‌های کرکره برقی با استفاده از باتری کار می‌کنند. در این شرایط ممکن است به دلیل تمام شدن یا ضعیف شدن باتری، عملکرد درستی را نتوانید از آن بگیرید. بنابراین تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، تعویض و قرار دادن باتری جدید در آن است.

 

بیشتر بخوانید!
عیب یابی کرکره برقی + بررسی 7 علت خراب شدن کرکره برقی

 

مشکلات ایجاد شده در تنظیمات ریموت

پاک شدن یا به هم ریختگی در تنظیمات ریموت کنترل نیز می‌تواند یکی از دلایل خرابی آن باشد. در واقع هر ریموت کنترلی تنظیماتی مخصوص به خود دارند که باعث ارسال سیگنال‌های مختلف می‌شود. اگر بخواهید از ریموت کنترل خود در طولانی مدت استفاده کنید، باید از این سیگنال و تنظیماتش مراقبت کنید تا مشکلاتی برایشان به وجود نیاید.

 

دلایل عمل نکردن ریموت کرکره برقی
دلایل عمل نکردن ریموت کرکره برقی

 

سوختن ریموت کنترل کرکره برقی

 در مواقعی ممکن است، علت ضعیف شدن برد ریموت در برقی “shutter remote control no works، آسیب یا سوختگی در آن باشد. در این شرایط مطمئنا ریموت کنترل نمی‌تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد. بنابراین تعمیرکار با باز کرده ریموت، قطعات و سیم‌های داخلی‌اش را تعمیر خواهد کرد.

آب خوردگی ریموت کنترل

گاهی ممکن است ریموت کنترل تحت تاثیر عواملی مانند آب خوردگی قرار گیرد. اگر ریموت کنترل مورد نظر شما دارای بدنه مقاوم در برابر آب یا شرایط جوی مختلف نباشد، احتمالا در این شرایط باعث آسیب خواهد شد. این شرایط عموما به برد و قسمت‌های الکترونیکی ریموت آسیب وارد می‌کند و در نهایت یا عملکردش کلا قطع می‌شود یا دکمه‌های قرار گرفته روی صفحه آن، وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

از کجا بفهمیم ریموت کنترل خراب شده است؟

مطمئنا علائمی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد، ریموت کنترل خراب شده و دیگر کار نمی‌کند. این علائم در مدل‌های مختلف متفاوت است. اما اولین و ساده‌ترین علامت خرابی، عمل نکردن آن است. در این شرایط با فشردن دکمه‌ها، هیچ تغییری را در کرکره برقی احساس نخواهید کرد و باید به فکر برطرف کردن مشکل آن باشید.

علامت بعدی در خرابی ریموت کنترل مربوط به آسیب‌های فیزیکی در بدنه آن است. اگر بدنه ریموت کنترل شکسته باشد، احتمالا دیگر عملکرد خوبی را نخواهد داشت. حتی ممکن است به دلیل آسیب‌های وارده سیگنال‌های داخلی‌اش دچار آسیب شود که در این شرایط نیز نمی‌تواند به درستی عمل کند.

علامت دیگری که نشان دهنده خرابی ریموت کنترل است، عملکرد دیر یا اشتباه آن است. در این مواقع ممکن است با فشردن یک دکمه در همان لحظه درب باز یا بسته نشود.

 

بیشتر بخوانید!
نحوه تعویض باتری ریموت درب پارکینگ و کرکره برقی

 

در صورت خرابی ریموت مخصوص کرکره برقی چه کنیم؟

در صورت روبه‌رو شدن با هر کدام از شرایط بالا چه به صورت سطحی و چه به صورت عمیق، باید سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. ممکن است آسیب‌های کوچک به مرور زمان بزرگتر شده و عملا ریموت کنترل را با مشکل روبه‌رو کند. سعی کنید تعمیر ریموت را به عهده فردی بسپارید که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار است تا آسیب‌هایش به طور کامل برطرف شود. هر گونه فعالیت و اقدام اشتباه در برد این ریموت ممکن است آن را به طور کامل از بین ببرد.

نکات مهم برای تعمیر این کالا

هنگامی که بخواهید یک ریموت کنترل را تعمیر کنید نیازمند رعایت چند نکته خواهید بود که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. همیشه سعی کنید از آسیب به ریموت پیشگیری کنید تا مجبور نباشید هزینه‌های بالایی را برای درست کردن ریموت خراب خود پرداخت کنید.
  2. برای تعمیر ریموت کرکره برقی، حتما تیم یا فردی را انتخاب کنید که در این زمینه تخصص کافی داشته باشند.
  3. حتما قبل از هر چیز علت خرابی ریموت کنترل را بررسی کنید، ممکن است دلیل کار نکردن این ریموت تنها ضعیف یا تمام شدن باتری باشد.
  4. گاهی ممکن است ریموت کنترل مشکلی نداشته باشد و دلیل اصلی عمل باز و بسته نشدن کرکره مربوط به سنسوری باشد که در کنار خود در قرار گرفته است.

 

علت ضعیف شدن برد ریموت در برقی
علت ضعیف شدن برد ریموت در برقی

 

مشکلات دیگری که روی عملکرد ریموت کرکره برقی موثر است…

گاهی ممکن است مشکل اصلی عمل نکردن ریموت کنترل از موارد دیگری باشد. به عنوان اشکال در برق‌رسانی، خرابی موتور کرکره برقی، ، عدم کددهی صحیح و اتصال ریموت به کرکره برقی، ایراد در دستگاه مرکزی، اشکال در بازویی درب، خرابی چشمی و … در میان این موارد قرار می‌گیرد. در این شرایط باید از یک فرد متخصص بخواهید تا به صورت حضوری قسمت‌های مختلف کرکره برقی را چک و آسیب اصلی را در آن پیدا کند.

استفاده از خدمات پاناتین پارس

در این مطلب به طور کامل در مورد مشکلات ریموت کنترل کرکره برقی و پروسه تعمیر آن صحبت کردیم و اکنون برخی از دلایلی که باعث کار نکردن ریموت کرکره برقی می‌شود را به راحتی متوجه خواهید شد. اگر شما هم با این مشکل روبه‌رو شدید می‌توانید پاناتین پارس را برای تعمیر کرکره برقی خود انتخاب کنید. این شرکت ، خدمات مختلفی مانند درب اتوماتیک شیشه‌ای ، راهبند بازویی ، درب پارکینگی، درب اتوماتیک صنعتی، راهبند امنیتی، درب و پنجره ضد انفجار و تعمیراتشان را در اختیار مشتریان خود قرار داده ‌است. بنابراین می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید را به صورت اینترنتی ثبت کرده و منتظر بمانید تا در مدت زمان کوتاهی کارشناسان فروشگاه با شما تماس بگیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

0/5 (0 نظر)

آدرس:

تهران، خیابان استاد نجات الهی جنوبی، کوچه ایلورچی، پلاک 1، واحد 6
 
تلفن: 02188804646

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *