نحوه و آموزش ست كردن ريموت كركره برقی

ست كردن ريموت كركره برقی

فهرست مطالب

آیا برای ست كردن ريموت كركره برقی نیاز به کمک دارید؟ پس با ما همراه باشید.

در تمام کرکره‌های برقی چند جزء اصلی وجود دارد که در نهایت باعث می‌شوند تا وظیفه خود را انجام دهند. در این میان می‌توانیم به موتور، ریل، شفت، تیغه و ریموت کنترل اشاره کنیم که جزو مهمترین قطعات برای نصب آنها به عنوان درب ورودی پارکینگ یا دیگر اماکن هستند. ریموت کنترل وظیفه اصلی باز و بسته کردن و کنترل این کرکره را به عهده دارد. به همین دلیل است که نحوه استفاده صحیح از آن و تنظیمات درستش در نهایت باعث می‌شود تا کرکره برقی به درستی کار کند.

 

نحوه تنظیم ریموت کرکره برقی
نحوه تنظیم ریموت کرکره برقی

 

روی تمام ریموت کنترل‌های کرکره برقی چند کلید و دکمه قرار گرفته و در داخل آن نیز برد الکتریکی وجود دارد که باعث انجام وظیفه آن خواهد شد. با فشردن دکمه‌ها، بالا و پایین رفتن درب کرکره برقی به صورت کاملا اتوماتیک انجام می‌شود.

بنابراین باید این برد الکتریکی و دکمه‌ها با بردی که در رسیور کرکره کار گذاشته شده، ست شود تا در نهایت بتواند عملیاتش را به درستی کنترل کند. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش ست کردن ریموت کنترل کرکره برقی بپردازیم و شما را با مراحل مختلف آن آشنا کنیم.

روش‌های ست كردن ريموت كركره برقي

برای آنکه ریموت کرکره برقی فعال شود، نیاز دارید تا آن را به موتور کرکره متصل کرده یا در اصطلاح فنی کددهی را انجام دهید. مطمئنا یک روش یکسان برای تنظیم و ست کردن ریموت های کنترل‌ وجود ندارد، چرا که مدل‌هایشان با هم متفاوت بوده و هر کدام به مراحل خاصی برای تنظیم و ست شدن نیاز دارند. در اینجا می‌توانید روش‌های مختلف کد دادن ریموت کرکره برقی را مشاهده کنید:

 

بیشتر بخوانید!
عیب یابی کرکره برقی + بررسی 7 علت خراب شدن کرکره برقی

 

نحوه ست كردن ريموت كركره برقي با کلید لرن (LERN)

اولین روش پیشنهادی و البته ساده‌ترین روش برای ست كردن ريموت كركره برقی، لرنینگ است. این روش معمولا در ریموت موتورهای توبلار و مدار فرمان‌هایی که از استاندارد لرنینگ پشتیبانی می‌کنند، کاربرد دارد. موتورهای توبلار برای مکان‌های کم تردد استفاده شده و امکان جابه‌جایی کرکره‌هایی با ابعاد کوچک را به کاربرانش می‌دهد. برای تنظیم ریموت کرکره برقی با این روش، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. درب مربوط به برد رسیور که معمولا در کنار کرکره برقی قرار می‌گیرد را باز کنید.
  2. اکنون باید به دنبال یک کلید باشید که با عنوان Code یا Lern مشخص شده است.
  3. کلید کد یا لرن را برای مدت زمانی کوتاهی (تقریبا 2 ثانیه) نگه داشته و سپس آن را رها کنید.
  4. بنابراین شاهد یک چراغ LED در بخش داخلی خواهید بود که روشن می‌شود.
  5. اکنون به سراغ ریموت بروید و در میان دکمه‌های آن، کلید مخصوصش را برای مدت کوتاهی (تقریبا 2 ثانیه) نگه داشته و سپس آن را رها کنید.
  6. در این مرحله کلیدی که روی برد قرار گرفته به صورت چشمک‌زن شده و برای کددهی آماده است.
  7. بنابراین کافی است کد را وارد کرده و تنظیمات مربوط به ست شدن را کامل کنید.

نحوه تنظیم ریموت کرکره برقی با دیپ سوئیچ

 

نحوه ست كردن ريموت درب کرکره ای
نحوه ست كردن ريموت درب کرکره ای

 

روش دیگری که در ست کردن کرکره برقی می‌توان از آن استفاده کرد با استفاده از کددهی دیپ سوئیچ است. البته این روش را معمولا برای درهای اتوماتیکی استفاده می‌کنند که با استفاده از موتورهای ساید تولید شده‌اند. این مدل از موتورها معمولا در کنار یا سمت راست کرکره برقی قرار گرفته و برای بسیاری از اماکن پر رفت‌وآمد از آنها استفاده می‌شود. در این روش، مراحل زیر را باید برای ست کردن ریموت و کرکره برقی انجام دهید:

  1. درب ریموت کنترل خود را باز کنید. (برای اینکار می‌توانید از یک پیچ‌گوشتی ریز استفاده کنید و پیچ‌های ریز قرار گرفته در زیر ریموت را به آرامی باز کنید.)
  2. اگر به برد ریموت نگاه کنید، شاهد 8 کلید بسیار ریز خواهید بود که به آنها دیپ سوئیچ گفته می‌شود.
  3. این کلیدها را می‌توان در سه حالت مختلف پایین، وسط و بالا تنظیم کرد و شما هم می‌توانید روی حالتی که می‌خواهید آنها را تنظیم کنید تا روی برد نیز اعمال شود.
  4. در این مرحله، کد دهی ریموت کنترل را می‌توانید انجام دهید.
  5. اکنون ارتباط و اتصال بین کرکره برقی و ریموت کنترل انجام خواهد شد.

ریموت کنترل کرکره برقی بلوتوثی

 

نحوه تنظیم ریموت کرکره برقی
نحوه تنظیم ریموت کرکره برقی

 

شکل ریموت کنترل‌های کرکره برقی بلوتوثی کمی متفاوت‌ بوده و معمولا دو دکمه بزرگ و دو دکمه کوچک روی آنها دیده می‌شود. برای ست کردن این مدل‌ها باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. دو دکمه بزرگتر روی ریموت کنترل را با دو انگشت فشار داده و آن را نگهدارید. (به مدت 3 ثانیه)
  2. اکنون چراغ چشمک‌زن آن روشن شده و در حالی که دکمه سمت چپ هنوز در حال فشرده شدن است، انگشت سمت راست را بردارید.
  3. دکمه بزرگ سمت راست را به تعداد 3 بار پشت سر هم فشار دهید تا چراغ LED به صورت چشمک‌زن روشن شود.
  4. ریموت را در کنار یک ریموت دیگر که از قبل تنظیم شده قرار داده و دو دکمه که قصد داریم عملکردشان، از روی هم کپی شوند را به صورت همزمان در هر دو ریموت فشار دهید.

ست کردن و کددهی ریموت کرکره برقی هایپینگ

یکی از روش‌هایی که در ست کردن ریموت‌ها استفاده شده و نسبت به دیگر کددهی‌ها ایمنی بالاتری دارد، استفاده از هایپینگ است. روش هایپینگ، یک کد متغیر است و در آن با الکوریتم‌های خاصی کدهای مختلفی تعریف می‌شود. البته این ویژگی در برخی از ریموت کنترل‌ها وجود دارد که در داخل آنها یک تراشه HCS301 قرار گرفته است. در صورتی که ریموت کنترل این قابلیت را داشته باشد، روش ست کردن این مدل از کددهی همانند روش لرنینگ انجام می‌شود. از این کنترل‌ها نه تنها در برخی از سیستم‌های درب ورودی، بلکه در دزدگیر خودرو، زنگ هشدارها، سنسورهای دزدگیر و … نیز استفاده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید!
نحوه تعویض باتری ریموت درب پارکینگ و کرکره برقی

 

طريقه ست كردن ريموت کرکره برقی از روی یک ریموت دیگر

 

کد دادن ریموت کرکره برقی
کد دادن ریموت کرکره برقی

 

این روش برای افراد یک ساختمان یا مجتمع است که همگی باید ریموت‌های خود را با تنظیماتی مشابه برای یک کرکره برقی ست کنند. البته باید حتما فرکانس ریموت و تعداد سوئیچ‌ها در آنها با هم برابر باشد. برای ست کردن ریموت درب کرکره ای “How to set Remote to Rolling shutter” با این روش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ریموت‌ها را با پیچ‌گوشتی باز کنید.
  2. سوئیچ‌های ریموت جدید را مانند سوئیچ‌های ریموت قدیمی تنظیم کنید.
  3. اکنون سوئیچ کددهی سوئیچ جدید دقیقا مشابه با نوع قدیمی انجام شده و کرکره برقی را باز و بسته خواهد کرد.

ست کردن ریموت با استفاده از برد کنترل

گاهی ممکن است بخواهید ریموت خود را با استفاده از برد کنترل کرکره ست کددهی کنید. در این شرایط نیز باید مطمئن شوید که فرکانس و تعداد سوئیچ آنها با هم یکسان باشد. بنابراین برای انجام آن باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. درب ریموت جدید را باز کنید.
  2. درب ریسیور را هم باز کنید.
  3. سوئیچ‌هایی که روی ریموت قرار گرفته را دقیقا همانند سوئیچی که روی رسیور است، تنظیم کنید.

چرا باید ریموت کنترل را با کرکره برقی ست کنیم؟

 

ست كردن ريموت كركره برقي با رسیور
ست كردن ريموت كركره برقي با رسیور

 

به جز زمانی که برای اولین بار قرار است اتصال بین ریموت کنترل و درب کرکره برقی را انجام دهید، ممکن است به دلایل مختلفی این اتصال نیاز به تمدید داشته باشد. به عنوان مثلا ممکن است بخواهید به دلایل امنیتی ریموت کنترل خود را تعویض کنید، یا شاهد خرابی آن بوده باشید و نیاز داشته ‌باشید تا تنظیمات قبلی آن را از بین برده و دوباره مراحل کددهی را انجام دهید.

در مواقعی نیز ممکن است، برد داخل ریموت نیاز به تعمیر داشته باشد و برای برطرف کردن مشکل آن باید به طور کلی تنظیماتش ریست شود.

نحوه ریست کردن ریموت کرکره برقی

برای آنکه بتوانید کدهای قبلی وارد شده در ریموت کنترل را به طور کامل حذف کنید، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. با یک انگشت دکمه باز و یک انگشت دکمه قفل را به صورت همزمان برای مدت زمان دو ثانیه نگهدارید.
  2. با اینکار چراغ LED سه بار روشن و خاموش خواهد شد.
  3. با دیدن این وضعیت دکمه قفل را بدون برداشتن انگشتتان از روی دکمه باز، رها کنید و سپس سه بار پشت سر هم آن را فشار دهید.
  4. با چشمک زدن سریع LED، کدهای قبلی ریموت کنترل شما پاک شده و برای کددهی جدید آماده می‌شود.

البته شما می‌توانید با نگهداشتن دکمه لرنینگ برای مدت زمان طولانی مانند 10 ثانیه نیز کدهایی که روی ریموت تعریف شده را به طور کامل پاک کنید و آن را برای کددهی جدید آماده کنید.

استفاده از دکمه تایم برای ست کردن ریموت کنترل کرکره برقی

دکمه Time  برای مشخص کردن زمان باز و بسته شدن کرکره برقی است. برای تنظیم آن دو روش مختلف وجود دارد:

  1. فشار دادن دکمه تایم روی رسیور باعث می‌شود تا چراغش شروع به چشمک زدن کند، در همین حال باید دکمه D روی ریموت را فشار دهید تا تایمر مربوط به بسته شدن کرکره برقی فعال شود. با رسیدن به زمان دلخواهتان کافی است دوباره دکمه D را فشار دهید تا زمان تعیین شده ثبت شود.
  2. در روش دوم باید به سراغ دیپ سوئیچ‌ها بروید که بین کرکره و ریموت ارتباط برقرار می‌کنند. برای تنظیم کردن دکمه تایم کافی است که دیپ سوئیچ Auto Close را فعال کرده و حالتش را به On تغییر دهید. اکنون در زمانی که مد نظر دارید، درب کرکره برقی بسته خواهد شد.

نکات مهم درباره تنظیمات و ست کردن ریموت درب پارکینگ

 

تنظیم ریموت کرکره برقی
تنظیم ریموت کرکره برقی

 

  • اگر آشنایی با نحوه کار و تنظیمات ریموت و کرکره برقی ندارید، بهتر است آن را به دست متخصصان باتجربه بسپارید.
  • با وجود داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه کار با ریموت کرکره برقی ممکن است، ست کردن آن به درستی صورت نگرفته و در این شرایط باید به یک متخصص مراجعه کنید.
  • ممکن است علت خام نشدن ریموت کرکره برقی، مواردی باشد که تنها یک متخصص می‌تواند آن را برطرف کند.

تعمیرات ریموت و برد کرکره برقی با پاناتین پارس

 

در این مقاله به طور کامل در مورد روش‌های ست كردن ريموت كركره برقی صحبت کردیم، اما ممکن است ریموت کنترل و کرکره برقی شما جزو مدل‌هایی باشد که باید از روش‌های خاص دیگری برای ست کردن آنها استفاده کرد. در این صورت بهترین راه تماس با کارشناسانی است که در این زمینه اطلاعات کافی را دارند. پاناتین پارس می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به شما مشاوره‌های لازم را بدهد، همچنین در صورت نیاز به تعمیر کرکره برقی خود یا ریموت آن، عدم ست شدن، قطع شدن مدار و برد و مواردی از این قبیل می‌توانید روی خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد، حساب کنید.

0/5 (0 نظر)

آدرس:

تهران، خیابان استاد نجات الهی جنوبی، کوچه ایلورچی، پلاک 1، واحد 6
 
تلفن: 02188804646

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *