تعمیر جک هیدرولیک

تعمیر جک هیدرولیک

فهرست مطالب

جک هیدرولیک در درب‌های پارکینگ ممکن است گاهی اوقات با مشکلات متعددی روبه‌رو شود. در صورتی که درب‌های شما مجهز به این نوع جک هستند، باید در حفظ و مراقبت از آنها کوشا باشید. اما اگر زمانی با عیب‌های مختلف و نقص‌های جدی در این جک‌ها روبه‌رو شدید، بهتر است که از متخصص‌ها و از افراد حرفه‌ای در تعمیر این قطعه‌های هیدرولیکی کمک بگیرید. تعمیر جک هیدرولیکی باید با دقت فراوان انجام شود. افرادی که این کار را انجام می‌دهند در وهله اول باید نوع این جک‌ها و مدل آنها را مشخص کنند و پس از بررسی و شناسایی مدل این قطعه‌ها به تعمیر جک هیدرولیک به طور تخصصی و حرفه‌ای اقدام کنند. توجه داشته باشید که در تعمیر این قطعات بهتر است که از ابزارآلات دقیق و کاربردی استفاده شود.

جک هیدرولیک چیست؟

جک هیدرولیک یک قطعه خطی است که برای جا به جایی اشیا مختلف و سنگین و همین‌طور برای باز و بسته شدن درب‌های برقی و حرکت دادن اهرم‌ها در این درب‌ها به کار برده می‌شود. از این قطعه جهت تبدیل قدرت سیالات به قدرت مکانیکی تحت فشار استفاده می‌شود. جک یک عضو بسیار مهم است که در سیستم‌های هیدرولیکی به کار گرفته می‌شود و برای اعمال نیرو به قطعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باید توجه داشته باشید که جک هیدرولیکی نیز ممکن است که طی نوسان‌های مختلفی قرار گیرد و گاهی اوقات با نقص‌های متنوعی همراه شود. از این رو می‌توانید در مواقع ضروری به تعمیر جک هیدرولیک اقدام کنید و به این ترتیب از این قطعه پر کاربرد و بی نظیر به طور بهینه‌ای استفاده کنید.

 

تعمیر جک هیدرولیکی درب پارکینگ
تعمیر جک هیدرولیکی درب پارکینگ

 

عیب یابی جک هیدرولیک

لازم است به این نکته مهم توجه داشته باشید که جک هیدرولیک که در درب برقی پارکینگ به کار می‌رود ممکن است که در برخی از مواقع دچار خرابی شود. در این هنگام است که باید اقدام به تعمیر جک هیدرولیک کنید و به این صورت از آن مجدداً استفاده کنید. اما قبل از این که به تعمیر جک هیدرولیکی درب پارکینگ اقدام کنید لازم است که به عیب یابی این قطعه کاربردی موجود در درب بپردازید.

زیرا زمانی که شما با توجه به نقص‌هایی که در این جک وجود دارند به تعمیر آن اقدام می‌کنید می‌توانید آن را با کیفیت بهتری تعمیر کنید. اگر در این عرصه تبحر زیادی دارید باید بدانید که عیب یابی جک‌ها باعث می‌شود که روند تعمیر این کالاها را بتوانید به طور بهینه‌ای به پیش برید. اما اگر این کار را قبل از تعمیر انجام ندهید در تعمیر جک هیدرولیک دچار مشکل می‌شوید و ممکن است ندانید که از کدام قسمت باید اقدام به تعمیر این قطعه هیدرولیکی کنید.

 

بیشتر بخوانید!
روش های ساده برای عیب یابی جک درب پارکینگ

 

به همین خاطر است که عیب یابی این کالا اهمیت زیادی در فرایند تعمیر آن دارد. از این رو تمام متخصص‌ها در حیطه تعمیرات جک‌های درب این موضوع را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند تا بتوانند کار خود که تعمیر جک هیدرولیک است را با دقت هر چه بیشتر و به طور کاملاً اصولی به پیش برند.

 

تعمیرات جک هیدرولیک
تعمیرات جک هیدرولیک

 

نکته‌های مهم در تعمیر جک هیدرولیک

توجه داشته باشید که اگر قصد تعمیر جک هیدرولیک درب پارکینگHydraulic Automatic Gate Problems” خود را دارید باید به نکات خیلی مهمی در این روند اهمیت بدهید که این موارد به قرار زیر هستند:

  • در هنگام عیب یابی و تعمیرات جک هیدرولیکی در ابتدای کار باید از ورود آلودگی‌ها به داخل جک خودداری کنید. از این رو باید تمام قسمت‌های مختلف و سطوح گوناگون جک را قبل از شروع تعمیرات آن به خوبی شستشو دهید.
  • در هنگام تعمیر جک هیدرولیک باید هر نوع خراشیدگی بر روی سطوح مختلف این قطعه از بین برود.
  • برای تعمیر این کالا لوازم آب بندی جک باید تعویض شوند تا نسبت به کیفیت این لوازم اطمینان خاطر زیادی داشته باشید.
  • هر نوع زنگ زدگی و همین‌طور پلیسه موجود در جک در هنگام تعمیر آن باید رفع شود.
  • پیستون‌های متحرک موجود در جک هیدرولیک را در هنگام تعمیر این قطعه باید به حالت جمع شده نگهدارید.
  • در تعمیر جک هیدرولیک باید توجه داشته باشید که هرگز از روغن‌های نامرغوب و از روغن ترمز استفاده نکنید تا در این صورت سبب کاهش عمر مفید این دستگاه نشوید.
  • گود گیرهای جک‌ها را باید در هر بار که جک را سرویس می‌کنید عوض کنید تا از خراش خوردن جک و از کاهش عمر این قطعه بتوانید به خوبی پیشگیری کنید.
  • پس از تعمیر جک هیدرولیک باید آن را با دقت هر چه بیشتر مورد بررسی قرار دهید و آن را تست کنید و سپس به استفاده از آن در جهت بالا و پایین شدن درب‌های کرکره‌ای و باز و بسته شدن درب‌های برقی پارکینگ‌ها استفاده کنید.

 

عیب یابی و تعمیرات جک هیدرولیکی
عیب یابی و تعمیرات جک هیدرولیکی

 

هزینه تعمیرات جک هیدرولیک

برای این که بتوانید از هزینه تعمیر جک هیدرولیک اطلاع یابید ابتدا باید نقص‌هایی که در این قطعه وجود دارند را بشناسید. زیرا با توجه به این نقص‌ها است که هزینه‌های تعمیرات این دستگاه به طور دقیق مشخص می‌شوند و به اطلاع شما عزیزان می‌رسند. به‌ عنوان‌ مثال اگر جک مورد نظر شما نیاز به یک سرویس جزئی داشته باشد، قطعاً هزینه تعمیر جک هیدرولیک پایین‌تر از زمانی است که جک نیاز به سرویس کلی دارد.

 

بیشتر بخوانید!
صدا دادن جک درب پارکینگ

 

از این رو ابتدا باید اجازه بدهید که متخصص‌ها به عیب یابی و تشخیص نقص‌ها و همین‌طور میزان خرابی‌های جک اقدام کنند و سپس بر اساس این موضوع هزینه‌ها را به شما اعلام کنند. توجه داشته باشید که اگر به تعمیر جک هیدرولیک از طریق نمایندگی این قطعه اقدام کنید بدون شک می‌توانید هزینه‌های کمتری را پرداخت کنید.

به این دلیل که اصولاً مرکز پخش معتبر که نمایندگی فروش این جک‌ها را بر عهده دارد، همیشه تعمیرات مربوط به جک‌های هیدرولیکی را با توجه به قیمت‌های با صرفه انجام می‌دهد. از این رو بسیاری از افراد برای تعمیر جک هیدرولیکی به نمایندگی آن مراجعه می‌کنند.

 

هزینه تعمیر جک هیدرولیک
هزینه تعمیر جک هیدرولیک

 

بالا نرفتن جک هیدرولیک

در صورتی که به هر دلیلی جک هیدرولیک بالا نرود درب پارکینگ هم نمی‌تواند باز شود. این موضوع می‌تواند یک مشکل مهم در رابطه با درب‌های برقی به شمار رود. اگر با این معضل روبه‌رو شوید، باید به سرعت به تعمیر جک هیدرولیک موجود در درب پارکینگ خود اقدام کنید. ممکن است که در سیستم هیدرولیکی این جک یک مشکل اساسی وجود داشته باشد که این مشکل از بالا رفتن درب‌ها خودداری می‌کند.

در تعمیر جک هیدرولیک باید اجزای مختلف موجود در این قطعه که موجب بالا نرفتن جک می‌شوند، به دقت مورد بررسی قرار گیرند. فیلتر، شیر فشار شکن، پمپ و شیر کنترل در صورت بروز هر نوع مشکلی که سبب باز نشدن درب می‌شوند باید در هنگام تعمیر به دقت بررسی شوند تا متخصص‌ها بتوانند عیب‌هایی که ممکن است در هر کدام از این اجزا به وجود آیند را تشخیص دهند و در نهایت به تعمیر جک هیدرولیک به طور اصولی و کاملاً بهینه اقدام کنند.

 

بیشتر بخوانید!
معرفی انواع جک برقی

 

تست‌های مربوط به جک هیدرولیک

کارشناس‌هایی که به تعمیر جک هیدرولیک اقدام می‌کنند باید تست‌ها و آزمایش‌های مختلفی را بر روی جک‌ها اعمال کنند تا در این صورت بتوانند به عیب یابی دقیق این قطعه‌ها بپردازند. انواع تست‌های مختلفی در این رابطه وجود دارند که اعم از تست دوام، خستگی و فشار هستند. هر کدام از این تست‌ها در تعمیر جک هیدرولیک می‌توانند نقشی اساسی داشته باشند.

انجام این تست‌ها علاوه بر این که باعث عیب یابی جک‌ها می‌شوند تا شما بتوانید به تعمیر این کالاها اقدام کنید در هنگام سرویس کردن جک‌ها و درب‌های پارکینگ هم به کار می‌روند. در این صورت است که میزان مقاومت جک‌ها در برابر اهرم فشار به خوبی مشخص می‌شود. از طرف دیگر کاهش قدرت جک‌ها و میزان نیروی موجود در موتور این قطعات هم در هنگام انجام این تست‌ها به طور کامل مشخص می‌شود. سپس کارشناس‌ها می‌توانند با دقت هر چه بیشتر به تعمیر جک هیدرولیک اقدام کنند.

 

بیشتر بخوانید!
آموزش ست کردن ریموت درب پارکینگ

 

چه افرادی می‌توانند به تعمیر جک هیدرولیک اقدام کنند؟

باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که افرادی به عنوان تعمیرکار جک در نمایندگی کار می‌کنند که در حیطه تعمیرات جک آموزش‌های زیادی را فراگرفته‌اند. این افراد به راحتی می‌توانند نقص‌های مربوط به جک‌های هیدرولیکی را دریابند و در نهایت به تعمیر این قطعه اقدام کنند. درست است که خود شما عزیزان هم در صورتی که به فراگیری آموزش‌های لازم در رابطه با تعمیر جک هیدرولیک بپردازید می‌توانید این کار را انجام دهید.

اما شاید شما نتوانید تعمیر جک هیدرولیک را به طور تخصصی به پیش برید. از این رو برای این که تعمیر این قطعه را به درستی و بدون هیچ نقصی انجام دهید بهترین کار این است که از کارشناس‌ها در این عرصه کمک بگیرید. باید توجه داشته باشید که متخصص‌هایی که به تعمیر جک هیدرولیک اقدام می‌کنند می‌توانند مدل‌های گوناگونی از این جک‌ها را در صورت هر نوع خرابی و مشکل بررسی و تعمیر کنند.

جمع بندی

در این صفحه باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که مدل‌های متنوعی از جک‌های هیدرولیکی را می‌توانید در بازار بیابید و در درب‌های پارکینگ ساختمان‌های خود نصب کنید. اما این نکته را هم باید بدانید که هر کدام از آنها در صورت خرابی باید به نحو خاصی تعمیر شوند. از این رو لازم است که در رابطه با تعمیر جک هیدرولیک مورد نظر خود نیز اطلاعات لازم را به دست آورید. باید بدانید که تعمیر جک هیدرولیک را باید با توجه به ساختاری که این کالا دارد به پیش برید. اگر ساختار این جک را مورد شناسایی قرار دهید قطعاً می‌توانید تعمیرات بهینه‌ای را بر روی آن انجام دهید. باید توجه داشته باشید که جک‌هایی که در درب‌های برقی هیدرولیک به کار گرفته می‌شوند باید هر سه ماه یکبار با دقت فراوان سرویس شوند تا در این صورت کارکرد خوبی داشته باشند و دچار نقص و خرابی نشوند. اگر نیاز به تعمیر جک درب پارکینگ دارید با شماره های درج شده با ما در ارتباط باشید.

0/5 (0 نظر)

آدرس:

تهران، خیابان استاد نجات الهی جنوبی، کوچه ایلورچی، پلاک 1، واحد 6
 
تلفن: 02188804646

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *